Wilt u in 2024 een evenement organiseren? Meld uw evenement op tijd bij gemeente de Fryske Marren aan. Zonder aanmelding kunt u er niet zonder meer vanuit gaan dat uw evenement kan plaatsvinden.
Aanmelden evenement 2024
Vanaf 15 oktober tot 15 november 2023 is het mogelijk om uw evenement aan te melden. Aanmelden doet u via www.defryskemarren.nl/evenement. Op een andere manier aanmelden is niet meer mogelijk!
LET OP: uw aanmelding is nog geen vergunningsaanvraag
Door uw evenement aan te melden ontvangt u niet automatisch een vergunning. De vergunning kunt u aanvragen nadat de evenementenkalender is vastgesteld door de burgemeester. Heeft u vóór 15 januari 2024 geen bericht van ons ontvangen? Dan kan uw evenement doorgaan. Het aanvragen van een evenementenvergunning doet u 16 weken voor het evenement.
Digitaal aanvraagformulier
Het is alleen mogelijk via de website digitaal een vergunning aan te vragen. Daarmee wordt het voor u een stuk makkelijker om een aanvraag te doen. Heeft u eerder al een aanvraag om vergunning via het digitale aanvraagformulier ingediend, dan kunt u nu met het ontvangen evenementennummer uw vorige aanvraag terughalen. Dit nummer kunt u vinden in de vorige ontvangstbevestiging.
In te dienen bijlagen bij vergunningaanvraag
Er wordt door onze adviseurs steeds vaker een draaiboek bij de vergunning gevraagd. Het gaat dan niet om het draaiboek van uw eigen organisatie, maar een draaiboek zoals daarvan een format op onze website staat. Van vele aanvragers hebben wij afgelopen jaar al draaiboeken mogen ontvangen. Hiervoor onze dank. Voor degenen die nog geen gemeentelijk draaiboek hebben, vragen wij om dit jaar dit draaiboek bij de aanvraag in te dienen. Heeft u vragen, dan horen wij dat graag.
Gemeente De Fryske Marren